Och kniiip med sjärten

Nu är alla klappar inslagna, mer eller mindre. Ganska nöjd iår med mina verk faktiskt, men så snabbt som dom gamarna river upp dom imorgon så vet jag inte riktigt om det det värt det. Men det sysselsatte mig en stund i alla fall.

Imorgon hämtar pappi mig klockan 12 då bär det av till farmor för glögg (läs. julmust) och snask. Sen blir det farmors julbord med tillbehör (det är måltiden jag väntar på hela året, sekunderna efter intaget ångrar jag mig så bittert men ca 1 timme efter så bönar jag och ber om mer.) Sen blir det Kalle Anka (läs. en stund med pappas snarkningar och farmors stök i köket.) Efter det är det familje spel som gäller, och eftersom det handlar om ord så vinner alltid pappa, ganska onödigt spel men det är kul att komma på egna ord. När vi sen rivit upp julklapparna så är det julfika.

Imon kväll kommer Cicci hit för lite julklappsbytande och mys och taggande inför juldagen.

Skriv nåt

Skriv nåt här:

Du:
Remember me

E-postadress:

URL:

Ditt säg:

Trackback